Skip to main content
Menu
Tickets Aqualibi
Aqualibi

Coronamaatregelen

Aqualibi veilig bezoeken

We hebben er met z’n allen naar uitgekeken en eindelijk is het zover: de poorten van Aqualibi mogen weer open! Wij doen er alles aan om van jouw bezoek een fantastisch moment te maken in alle veiligheid. Op deze pagina lees je alle maatregelen om een uitstapje naar Aqualibi voor iedereen prettig en veilig te houden.

RESERVEER JE BEZOEK OP VOORHAND ONLINE

Om jouw veiligheid en comfort tijdens jouw bezoek te garanderen, beperken we het aantal bezoekers. Spontaan naar Aqualibi komen, is in de huidige situatie niet mogelijk. Enkel met een datumgebonden ticket kan je het waterpark bezoeken. Deze tickets kan je uitsluitend online via de webshop reserveren.

  • Heb je al een ticket? Lees hier wat je moet doen.
  • Heb je een abonnement? Neem een kijkje op de abonnementenpagina.

HOUD 1,5M AFSTAND

Afstand houden is de boodschap! Bewaar minstens 1,5 meter afstand met andere parkbezoekers en ons personeel. Deze regel geldt overal in het park, dus ook in de wachtrijen, de kleedkamers, de douches, en in het restaurant. We helpen je hieraan te herinneren door speciale aanwijzingslijnen op de grond. Gelukkig is er in het park voldoende plaats om een veilige afstand te bewaren. 

HOUD 1,5M AFSTAND

HOUD JE AAN DE HYGIËNEREGELS

Het is verplicht je ter plaatse na het omkleden te douchen, net voor je het waterpark binnentreedt. 

De kleedkamers worden na elk gebruik ontsmet. De toiletten staan worden op regelmatige basis gereinigd en ontsmet.

RESPECTER LES RÈGLES D'HYGIÈNE

VERPLICHT RESERVATIE VAN LIGSTOELEN

Het is verplicht om ligstoelen op voorhand te reserveren aan de redderspost.

RÉSERVATION DES TRANSATS OBLIGATOIRE

RESTAURANT

Het restaurants van het park is geopend met respect voor de veiligheidsmaatregelen die geldig zijn voor de Horeca.

BLIJF BIJ KLACHTEN THUIS

Voel je je niet goed? Blijf dan in uw kot!

FAQ

ALGEMENE VRAGEN OVER HET PARK

Wanneer gaat het park open?

Op 1 juli is het zover! Dan gaan de poorten van Aqualibi weer open. Om de heropstart veilig te laten verlopen, hebben we een protocol opgesteld met alle noodzakelijke veiligheidsmaatregelen. We verzekeren 1,5m afstand tussen de verschillende bubbels, verstrengen onze hygiënenormen en bieden overal extra informatie. Onze ploeg helpt je graag verder indien je vragen hebt.

Wanneer gaat Walibi open?

Walibi opent ook op 1 juli de deuren! Ontdek hier de maatregelen om een bezoek aan Walibi voor iedereen prettig en veilig te houden.

Is er een maximumaantal bezoekers dat per dag binnen mag komen?

Ja. Om de veiligheid te verzekeren, werken we met een maximale capaciteit per dag. Daarom is het noodzakelijk dat je jouw bezoek op voorhand plant en jouw tickets vooraf online reserveert.

Ik woon in het buitenland. Kan ik Aqualibi bezoeken?

Zodra dit weer mogelijk is volgens de in uw land geldende regelgeving, zal je de reservatiemodule en de maatregelen moeten respecteren net zoals de andere bezoekers van Aqualibi.

 

CORONAMAATREGELEN IN EN RONDOM HET PARK

Met wie kan ik naar Aqualibi komen?

Je kan met jouw bubbel naar Aqualibi komen. We vertrouwen op de burgerzin van onze bezoekers om de maatregelen die de overheid oplegt, na te leven.

Welke maatregelen treft het park om de veiligheid van de bezoekers te verzekeren?

Om iedereen een prettig en veilig dagje Aqualibi te verzekeren, treffen we de volgende maatregelen:

  • Afstand houden is de boodschap!
  • Aqualibi beperkt het aantal bezoekers in het waterpark.
  • De hygiënenormen in het park worden verstrengd. De contactplaatsen worden regelmatig schoongemaakt.
  • Omwille van veiligheidsmaatregelen dient u het waterpark na ingang van uw tijdslot binnen de 15 minuten te betreden. De duur van het bezoek is momenteel beperkt tot 3 uur.

Hoe voorkomen jullie dat er drukte ontstaat bij aankomst?

Bij aankomst worden wagens op aanwijzing van onze medewerkers op het parkeerterrein verspreid. De toegang tot het waterpark werd gewijzigd. Door middel van bebording worden bezoekers gewezen op de veiligheidsmaatregelen, deze gelden namelijk ook voor je het park binnentreedt.

Aan welke maatregelen moeten bezoekers zich houden tijdens een bezoek?

Je kan zelf ook zorgen voor een veilig bezoek:

  • Het is verplicht je ter plaatse na het omkleden te douchen, net voor je het waterpark binnentreedt.
  • Houd afstand. Helaas kunnen we momenteel niet knuffelen of handjes schudden. Bewaar steeds 1,5 meter afstand met andere bezoekers van het waterpark en ons personeel.
  • Voel je je niet lekker? Blijf dan in uw kot.
  • Omwille van veiligheidsmaatregelen dient u het waterpark na ingang van uw tijdslot binnen de 15 minuten te betreden. De duur van het bezoek is momenteel beperkt tot 3 uur.

Kan ik met het openbaar vervoer naar Aqualibi komen?

De overheid raadt iedereen aan zich zoveel mogelijk met eigen vervoer te verplaatsen. Kom je toch met het openbaar vervoer gelieve de maatregelen die door de vervoersmaatschappijen worden opgelegd, te respecteren.

Wat doet Aqualibi als bezoekers de instructies en maatregelen niet respecteren

Deze nieuwe instructies behoren tot ons intern huisreglement. We verwachten dat elke bezoeker deze correct naleeft, net zoals alle andere huisregels. Aqualibi behoudt zich het recht om bezoekers die de veiligheidsmaatregelen niet respecteren uit het waterpark te zetten.

Zijn de toiletten geopend ?

De toiletten blijven geopend, en worden regelmatig schoongemaakt. We vragen onze bezoekers om ook in de toiletten de veiligheidsmaatregelen en aanwijzingen te volgen.

Is het restaurant geopend ?

Ja, het restaurant is geopend met respect voor de opgelegde veiligheidsmaatregelen.

Blijven de kleedkamers en lockers toegankelijk?

Ja, deze diensten blijven toegankelijk.

 

VRAGEN OVER TICKETS

Kan ik spontaan naar Aqualibi komen zonder voorafgaand ticket?

Om uw veiligheid en uw comfort tijdens uw bezoek te garanderen, beperken we het aantal bezoekers. Spontaan naar Aqualibi komen, is in de huidige situatie niet mogelijk. Enkel met een datumgebonden ticket kan je het park bezoeken. Deze tickets reserveer je uitsluitend online via de webshop.

Ik heb een ticket met een geldigheidsdatum tussen 14/03/2020 en 30/06/2020. Is mijn ticket nog geldig?

Ja, de geldigheidsdatum van jouw ticket wordt automatisch verlengd tot en met 8 november 2020. Je dient jouw bezoek echter op voorhand te reserveren. Dit kan je doen door hier te klikken.

Ik heb een ticket zonder datum via jullie website gekocht. Kan ik hiermee naar het park komen?

Ja, de geldigheidsdatum van jouw ticket wordt automatisch verlengd tot en met 8 november 2020. Je dient jouw bezoek echter op voorhand te reserveren. Dit kan je doen door hier te klikken.

Ik heb mijn tickets niet via de website van Aqualibi gekocht, maar via een partner (Carrefour, VakantieVeilingen,...). Blijven mijn tickets geldig?

Tickets die tijdens de sluitingsperiode van de gezondheidscrisis zijn gekocht, worden automatisch verlengd tot 8 november 2020. Je dient jouw bezoek echter op voorhand te reserveren. Dit kan je doen door hier te klikken.

Ik heb mijn tickets via mijn werkgever gekocht. Blijven mijn tickets geldig?

Ja, de geldigheidsdatum van jouw ticket wordt automatisch verlengd tot en met 8 november 2020. Je dient jouw bezoek echter op voorhand te reserveren. Dit kan je doen door hier te klikken.

Kan ik na mijn reservatie mijn gekozen datum nog veranderen?

Neen, dit is niet mogelijk.

Ik heb een datum geboekt voor mijn bezoek. Wanneer kan ik naar het park komen?

Omwille van veiligheidsmaatregelen dient u het waterpark na ingang van uw tijdslot binnen de 15 minuten te betreden. De duur van het bezoek is momenteel beperkt tot 3 uur.

Wat gebeurt er met je tickets als één van de gasten ziekteverschijnselen vertoont en ze toch thuis moeten blijven. Kun je je tickets dan omzetten naar een reservering voor een andere datum?

Neen, dit is niet mogelijk.

Ik heb een ticket dat dit jaar geldig is, maar ik wil momenteel niet naar Aqualibi komen. Kan ik mijn tickets omzetten naar volgend jaar?

Neen, dit is niet mogelijk.

Zijn er nieuwe promoties en kortingen?

Alle aanbiedingen van Aqualibi zijn raadpleegbaar op onze website.

Ik beschik over een kortingsbon. Kan ik deze gebruiken wanneer het park weer opengaat?

Het is niet mogelijk om een kortingsbon te gebruiken zolang het park met verplichte reservaties werkt.

Ik heb een lerarenkaart. Geniet ik nog een gratis toegang tot Walibi Belgium en/of Aqualibi?

Neen, deze dienst is momenteel niet toegankelijk.

Kinderen kleiner dan 1m genieten een gratis toegang tot het park. Moet je hiervoor ook een reservatie maken?

Een entreebewijs is niet nodig. Gratis toegang voor kinderen onder 1m.

 

VRAGEN OVER ABONNEMENTEN

Ik heb een abonnement voor 2020 voor Walibi Belgium en/of Aqualibi. Wat gebeurt er met mijn abonnement?

Je kan alle informatie terugvinden op onze abonnementenpagina. Lees hier wat er voor jou verandert.

Ik heb een Aquacard die is verlopen tijdens de gesloten periode van het park. Wat gebeurt er met mijn abonnement?

Indien je een Aquacard bezit waarvan de vervaldatum tijdens de uitzonderlijke sluitingsperiode van Aqualibi viel, dan wordt jouw Aquacard automatisch verlengd tot 31 december 2020. En reserveringen met een Aquacard zijn momenteel beperkt tot 5 bezoeken per dag.

Hoe kan ik de nieuwe geldigheid van mijn abonnement controleren?

Je kan alle informatie terugvinden op onze abonnementenpagina.

Ik krijg met mijn abonnement korting op andere parken. Hoe kan ik deze korting verkrijgen?

De huidige gezondheidscrisis zorgt ervoor dat alle parken hun bezoekersaantallen streng moeten bewaken en een maximumcapaciteit moeten opleggen die onder hun gewone capaciteit ligt. Daarom is het momenteel niet mogelijk om met jouw Let’s Go Pass een ander partnerpark te bezoeken.

Ik werk voor een ander Belgisch park, mag ik dan met korting naar Aqualibi?

De huidige gezondheidscrisis zorgt ervoor dat Aqualibi zijn bezoekersaantallen streng moet bewaken en een maximumcapaciteit moet opleggen die onder de gewone capaciteit ligt. Daarom is het momenteel niet mogelijk om met jouw abonnement (aan verminderd tarief) naar Aqualibi te komen.

Ik geniet kortingen (voor vrienden, in het park) met mijn Aqualibi abonnement. Zijn deze nog geldig?

De huidige gezondheidscrisis zorgt ervoor dat Aqualibi zijn bezoekersaantallen streng moet bewaken en een maximumcapaciteit moet opleggen die onder de gewone capaciteit ligt. Daarom is het momenteel niet mogelijk om met jouw Let’s Go Pass kortingen te genieten voor vrienden. De kortingen die je in het park geniet zijn wel nog steeds van toepassing.

Ik heb een datum geboekt voor mijn bezoek. Wanneer kan ik naar het park komen?

Omwille van veiligheidsmaatregelen dient u het waterpark na ingang van uw tijdslot binnen de 15 minuten te betreden. De duur van het bezoek is momenteel beperkt tot 3 uur.

Welke barcode dien ik te gebruiken om de geldigheid van mijn abonnement na te gaan en mijn bezoek aan Aqualibi te reserveren?

Indien je een abonnementskaartje beschikt, gebruik je de barcode die op het abonnementskaartje staat weergegeven. Indien je nog geen abonnementskaartje maar wel een papieren voucher hebt, gebruik je de barcode die op de papieren voucher staat weergegeven.

Wordt de optie op mijn abonnement op dezelfde wijze verlengd als mijn basisabonnement?

De verlenging van uw abonnement wordt berekend op basis van het aantal verloren openingsdagen van uw basisabonnement, niet de opties. Zoals de algemene verkoopsvoorwaarden van de Let’s Go Pass aangeven, volgen opties de geldigheid van het basisabonnement en doven ze uit wanneer het basisabonnement vervalt.

 

VRAGEN OVER GROEPSRESERVATIES

Je kan voor groepsreservaties rechtstreeks contact opnemen met onze reservatiedienst via reservations.be@walibi.com.

 

VRAGEN OVER ZAKELIJKE RESERVATIES

Je kan voor zakelijke reservaties rechtstreeks contact opnemen met onze eventploeg via events.be@cda-parks.com.

 

VOND JE GEEN ANTWOORD OP JE VRAAG?

Neem contact op met onze ploeg via info-wbe@walibi.com.